Piazza...

Piazza, vart ska man börja?

Vi kom dit lite strax innan sju, beställer våra förrätter och när vi ska beställa varmrätterna säger servitören att potatisgratängen är slut, vi bara jaha.. jag bara skitsamma då tar jag en carbonara. Så P bara men åh vänta lite då så får jag kolla på menyn igen men sen tog så tog dom andra oxfilen ändå, efter 40 min fattar vi verkligen inte vart våra förrätter tar vägen.

Bordet bredvid har redan fått sina förrätter och dom kom senare än oss, och när dom kommer med maten så är det våra huvudrätter dom kommer med. Vi bara ursäkta men vi beställde förrätter med, oj gud det glömde jag bort i och med ni beställde det var för sig. Eh what?! aja men skit i det, han kompenserade det genom att bjuda oss på förrätterna ändå som vi fick äta efter varmrätt. Och det är ju ändå bra, men sen hade dom beställt rödvinsås till köttet och det tog en kvart innan dom fick ut det till varmrätten och plus vi var minus en bruschetta med som vi hade beställt då .. så efter en tid hade vi sen allt på bordet. Alltså maten var det inget fel på..

Eller jo Petra hade beställt sitt kött med/well men köttbiten var typ helt råå. MEN min mat var iaf supergod. Sen när vi skulle beställa dessert så skulle vi ha 2 fondant och en apelsin carpaccio men då säger servitören "ehm oj tror nog att den är slut HÖRDE någonting om det innan ska kolla upp det" Hörde någonting om det? Om det är något man lär sig i detta yrket också är att man kollar upp att allt finns när man ska beställa och isf meddelar gästen detta innan han/hon ska beställa, och såklart var ananans carpaccion slut..

Ja alltså ja vet inte vad jag ska säga, vi är verkligen inte petiga eller något. Och jag brukar sällan klagar på restauranger eller så, men detta var lite väl kände vi...Servicen var lixsom lite förvirrande kan jag känna och okunnig, men maten god. Men oftast påverkar servicen jätte mycket om man ska komma tillbaka eller inte...
Ha en liten skylt isf om du är praktikant eller ny på jobbet, då har man isf mer förståeelse men tror inte det var något av det faktiskt.

Och det kommer nog dröja ett bra tag innan det blir ett återbesök, isf lite take away. Synd faktiskt...





Jätte god mat som sagt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0